Handels- & betalingsbetingelser

 

Følgende forretningsbetingelser er gældende for kunder hos Den Grønne Asparges Måltidskasser, CVR-nr. 33641834. Forretningsbetingelserne er senest opdateret 18. oktober 2022.

 

Du kan købe varer hos Den Grønne Asparges på vores hjemmeside samt til udvalgte messer og arrangementer i Danmark. Alle priser på hjemmesiden er incl. moms, told, afgifter mm. Skriv til os på mail@dengroenneasparges.dk, hvis du ønsker at få oplyst priser uden moms.

 

Bestilling af julevarer 2022

Betalingen for din julevarebestilling sker ved afsendelse enten d. 21/12-2022 eller ved levering d. 22/12-2022. Du skal foretage din bestilling senest d. 18/12-2022. Når du foretager din bestilling skal du indtaste dine betalingskortoplysninger og godkende denne via NEM-ID. Oplever du problemer med din bestilling og registrering af dine kortoplysninger er du velkommen til at kontakte os på telefon 78768585 eller e-mail mail@dengroenneasparges.dk. Fragt koster 49 kr. Overstiger din bestilling 1.000 kr. er fragten gratis.

 

Alle julebestillinger leveres d. 22/12-2022 og de frosne varer påbegynder optøningen på vejen til dig. 

 

Har du gennemført din bestilling og ønsker du at annullere denne bedes du kontakte os på telefon 78768585 eller e-mail mail@dengroenneasparges.dk

 

Er du måltidskasse-abonnementskunde og ønsker at bestille julevarer skal du gøre dette via vores julewebshopHer skal du indtaste dine kunde og betalingsoplysninger. Vi kan af sikkerhedsmæssige årsager ikke overføre dine kundedata fra måltidskasseabonnementet. Dette skyldes at måltidskassebestillingerne og julebestillingerne foretages i to forskellige systemer, som kører uafhængigt af hinanden. 

 

Afbestilling, pause og ændring af abonnement

 

Du kan lave ændringer i dit måltidskasseabonnement ved at logge ind på ”min side”. Har du glemt din adgangskode til siden kan du bruge funktionen glemt adgangskode. Deadline for ændringer og afmelding til den kommende leveringsuge er torsdag kl. 23.59.Dit abonnement forsætter indtil du vælger at opsige eller sætte abonnementet på pause. Du styrer dit abonnement nemt og enkelt fra "Min side” og du er også altid velkommen til at kontakte os.  

 

Ekstrakøb

Som måltidskasseabonnent hos Den Grønne Asparges kan du få leveret vine, weekendkasser, specialiteter o.lign uden at du skal betale ekstra for levering. Du skal blot bestille inden torsdag kl. 23.59 ugen inden du vil modtage dine varer og skrive i kommentarfeltet at du ønsker varene leveret sammen med din måltidskasse. Bemærk dog, at bestilling af vin, weekendkasser, specialiteter o.lign sker uafhængigt af dit måltidskasseabonnement og du derfor skal indtaste dine kundeoplysninger og betalingsoplysninger på ny. 

 

Betalingsbetingelser

Ved bestilling af måltidskasser tilknytter du dit betalingskort. Dette sker umiddelbart efter, at du har indtastet dine kundeoplysninger og inden du har valgt din måltidskasse. Vi trækker først beløbet for din måltidksasse når kassen afsendes. Fredag efter kl. 11 bliver der dog reserveret et beløb på dit kort. Hvis du bestiller en vare til enkeltlevering, så bliver dit kreditkort ikke tilknyttet og betales blot som normalt.Hvis du får et nyt kreditkort, skal du ændre dine betalingsoplysninger på ”min side”. Du må under ingen omstændigheder sende dine betalingsoplysninger til os.

 

Betaling på vores hjemmeside håndteres af ePay A/S. ePay er godkendt på højeste niveau, jf. PCI 3.0, vedr. opbevaring og formidling af kortdata. Vi har ikke på noget tidspunkt adgang til dine kortoplysninger. Vores hjemmeside er SSL-certificeret. Det betyder, at dine betalingsoplysninger er sikret. Hos os kan du betale med alle kreditkort.    


Manglende betaling

Hvis ikke vi kan hæve beløbet for din måltidkasse på din konto sendes en email til dig fredag efter kl. 11 i ugen før levering. Det er vigtigt, at du reagere på indholdet da vi ellers ikke vil afsende din måltidskasse. Hvis din måltidskasse alligevel sendes og vi stadig ikke modtager betaling sender vi den 1. rykker med et gebyr på 50,-. Hvis vi derefter ikke har modtaget betaling sendes 2. rykker med et gebyr på 100,-. På samme tid sættes dit abonnement i bero til der er betalt. Hvis der ikke betales sendes 3. rykker med et gebyr på 150,-

 

Levering

Vi leverer din måltidskasse mandag eller tirsdag senest kl. 17.00. Leveringsdagen afhænger af dit postnummer. Du kan se her hvornår vi leverer hos dig

Du behøver ikke være hjemme for at modtage måltidskassen. Vi stiller som standard din kasse foran hoveddøren. Bor du i opgang, stilles dine varer indenfor opgangens hoveddør. Har du et sted hvor din kasse kan komme til at stå i læ og skygge f.eks. skur eller carport, så kan du skrive det i kommentarfeltet. Vi kan desværre kun levere i etageejendomme hvis der er fri adgang til opgangen i dagtimerne eller hvis der er mulighed for at indtaste en kode på dørtelefonen.
 

Alle vores varer er pakket og emballeret så indholdet bevarer deres friskhed og kvalitet. Alle varer pakkes på vores eget lager. Vi sikrer den korrekte behandling både ved pakning og levering. Frisk fisk og kød pakkes i specialfremstillede flamingokasser med is og kølegel. Emballeringen sikrer en konstant temperatur på 0-2 grader.
 
Du betaler du ikke for leveringen af din måltidskasse. Leveringsprisen er indeholdt i abonnementsprisen. Hvis du som måltidskasseabonnent bestiller andre varer sammen med din måltidskasse betaler du ikke for levering. Hvis du ønsker en seperat levering af ekstravarer (weekendkasser, vin, specialiteter o.lign) koster fragten 49 kr.

 

Returemballage

 

I enkelte områder i landet tager vi flamingokasser med retur. Hvis der er et klistermærke hvor der står "returneres" på skal du stille den ud, der hvor din kasse bliver leveret. Vores chauffører tager din kasse med tilbage til os. Vi vasker den og bruger dem igen. Vi genbruger ikke papkassen, men du er velkommen til at lægge det ud sammen flamingokassen, så tager vi det med tilbage og sender det til genanvendelse. Hvis der ikke er noget klistermærke på flamingokassen (gælder alle som får levering om tirsdagen) er det desværre ikke muligt at tage kassen retur. Du skal derfor skaffe dig af med kassen på egen hånd. 


Reklamation

I henhold til dansk forbrugerlovgivning yder Den Grønne Asparges ingen fortrydelsesret på fødevarer. Skulle du, mod forventning, modtage en vare der er defekt, har udløbet holdbarhed eller hvis kvalitet på anden måde er beskadiget eller som ikke lever op til forventningerne, bedes du kontakte os på mail@dengroenneasparges.dk eller tlf.: 7876 8585 – så vil vi gøre alt hvad vi kan for at finde en løsning på problemet.
  

Forbehold for ændringer i din bestilling

Vi modtager vores råvarer direkte fra vores samarbejdspartnere og lokale leverandører, og derfor kan vi komme i en situation, hvor nogle af varerne i vores måltidskasser eller råvarekasser bliver ændret i forhold til det er beskrevet i menuen eller opskrifterne. Vi bestræber os på at vælge en råvare der ligger så tæt op af den udsolgte vare så muligt. Du vil modtage info om erstatningsvarer via SMS, e-mail eller telefonopkald.

 

Køb af alkohol

Hvis du er under 18 år må du ikke købe alkohol hos Den Grønne Asparges. 

 

Genoptage abonnement

Hvis du tidligere har været måltidskassekunde og ønsker at genoptage dit abonnement skal du blot logge ind på "Min Side" og genaktivere dit abonnement og herefter vælge en måltidskasse til levering. Har du glemt din adgangskode kan du bruge funktionen glemt adgangskode. Hvis du lige ønsker at genopfriske hvilke måltidskasser vi tilbyder kan du se menuerne og madplanerne her:

 

 

FÅ GRATIS OPSKRIFTER, GODE RÅD OG TILBUD

Tilmeld dig vores nyhedsbrev her