Handels- og medlemsbetingelser

Du kan købe varer hos Den Grønne Asparges på vores hjemmeside samt til udvalgte messer og arrangementer i Danmark. Alle priser på hjemmesiden er incl. moms, told, afgifter mm. Skriv til os på mail@dengroenneasparges.dk, hvis du ønsker at få oplyst priser uden moms.

 

Afbestilling, pause og ændring af abonnement

Du kan lave ændringer i dit medlemskab ved at logge ind på ”min side”. Deadline for ændringer og afmelding til den kommende uge er torsdag kl. 23.59.

Som medlem af Den Grønne Asparges kan du få leveret andre kasser og varer uden at du skal betale ekstra for levering. Du skal blot bestille inden torsdag kl. 23.59 ugen inden du vil modtage din varer.

 

Stop dit medlemskab

Dit medlemskab forsætter i den frekvens du har bestilt, indtil du opsiger det. Du opsiger dit medlemskab ved at logge ind på ”min side”. Du modtager en bekræftelse på mail.

 

Betalingsbetingelser

Ved bestilling af måltidskasser(og andre kasser) tilknytter du dit betalingskort. Vi trækker hver uge automatisk for den kasse du har modtaget. Beløbet trækkes først når kassen er sendt. Hvis du bestiller en vare til enkeltlevering, så bliver dit kreditkort ikke tilknyttet og betales blot som normalt.

Betaling på vores hjemmeside håndteres af ePay A/S. ePay er godkendt på højeste niveau, jf. PCI 3.0, vedr. opbevaring og formidling af kortdata. Vi har ikke på noget tidspunkt adgang til dine kortoplysninger. Vores hjemmeside er SSL-certificeret. Det betyder, at dine betalingsoplysninger er sikret.

Hos os kan du betale med følgende betalingsmetoder: Alle kreditkort samt Mobilepay.  

Hvis du får et nyt kreditkort, skal du ændre dine betalingsoplysninger på ”min side”. Du må under ingen omstændigheder sende dine betalingsoplysninger til os.

 

Manglende betaling

Hvis vi ikke modtager betaling sender vi den 1. rykker med et gebyr på 50,-. Hvis vi derefter ikke har modtaget betaling sendes 2. rykker med et gebyr på 100,-. På samme tid sættes dit abonnement i bero til der er betalt. Hvis der ikke betales sendes 3. rykker med et gebyr på 150,-

 

Levering

Hvis du bor i Aarhus C, Aarhus N, Aarhus V, Egå, Risskov, Tilst, Højbjerg, Viby, Brabrand, Tranbjerg, Åbyhøj, Hørning, Solbjerg, Harlev, Hasselager, Mårslet, Malling, Beder, Hjortshøj, Elev, Lystrup, Sabro, Skødstrup, Hinnerup, Trige, Skanderborg, Odder, Hørning, får du leveret din måltidskasse om mandagen mellem 12 og 17. Alle andre steder i landet leverer vi om tirsdagen mellem 8 og 17.

Flere steder i Østjylland er det vores egne chauffører, der leverer måltidskasser. I resten af landet leverer logistikvirksomheden Xpressen vores kasser.

 Du behøver ikke være hjemme for at modtage måltidskassen. Vi stiller som standard din kasse foran hoveddøren. Bor du i opgang, stilles dine varer indenfor opgangens hoveddør. Har du et sted hvor din kasse kan komme til at stå i læ og skygge f.eks. skur eller carport, så kan du skrive det i kommentarfeltet. Hvis du bor i opgang må du gerne skrive hvis du har en dørkode, eller en anden nem måde vi kan komme ind på. 
 
 Alle vores varer er pakket og emballeret så indholdet bevarer deres friskhed og kvalitet. Alle varer pakkes på vores eget lager. Vi sikrer den korrekte behandling både ved pakning og levering. Frisk fisk og kød pakkes i specialfremstillede flamingokasser med is og kølegel. Emballeringen sikrer en konstant temperatur på 0-2 grader.
 
Som medlem af Den Grønne Asparges betaler du ikke for levering af din måltidskasse. Ved bestilling betaler du 49,- i oprettelse. Det dækker over omkostninger til oprettelse i systemet, emballage mv. Hvis du som medlem bestiller andre kasser eller varer sammen med din måltidskasse betaler du ikke for levering. Hvis du ikke er medlem, betaler du 49,- for levering.

I enkelte områder i landet tager vi flamingokasser retur. Hvis der er et klistermærke hvor der står "returneres" på skal du stille den ud, der hvor din kasse bliver leveret. Vores chauffører tager din kasse med tilbage til os. Vi vasker den og bruger dem igen. Vi genbruger ikke papkassen, men du er velkommen til at lægge det ud sammen flamingokassen, så tager vi det med tilbage og sender det til genanvendelse.

Hvis der ikke er noget klistermærke på flamingokassen er det desværre ikke muligt at tage kassen retur. Du skal derfor skaffe dig af med kassen på egen hånd. 

 

Reklamation

I henhold til dansk forbrugerlovgivning yder Den Grønne Asparges ingen fortrydelsesret på fødevarer.

Skulle du, mod forventning, modtage en vare der er defekt, har udløbet holdbarhed eller hvis kvalitet på anden måde er beskadiget eller som ikke lever op til forventningerne, bedes du kontakte os på mail@dengroenneasparges.dk eller tlf.: 7876 8585 – så vil vi bestræbe os på at finde en løsning på problemet.
 
Vi modtager vores varer direkte fra lokale leverandører og derfor kan vi komme i en situation, hvor nogle af varerne i vores måltidskasser eller råvarekasser bliver ændret i forhold til det er beskrevet i menuen eller opskrifterne. Vi bestræber os på at vælge en råvare der ligger så tæt op af den udsolgte vare så muligt. Du vil modtage info om erstatningsvarer via SMS.

Køb af alkohol

Du skal være over 18 år for at købe vin og alkoholdige drikke hos Den Grønne Asparges. 

FÅ GRATIS OPSKRIFTER, GODE RÅD OG TILBUD

Tilmeld dig vores nyhedsbrev her